Advertising as ART - 249
The power of beauty; LUX
*
*
اين آگهی، اين روزها اسباب تفريح بخشی از علاقهمندان و پیگيران تبليغات شده است: مشكل اين است كه از خود آگهی (كه در استراليا ساخته شده)، هيچ آشكار نيست كالايی كه نام «لوكس» بر خود دارد اساسا ً چه كالايیست، تا با قطعيت بتوان به معنای آن دست يافت. اما اگر از شعار تبليغاتی آگهی، يعنی «قدرت زيبايی»، و بعضی اطلاعات جانبی، چنين استنباط كنيم كه با تبليغ نوعی لوازم آرايش (مثلا ً صابون زيبايی) روبهروييم، آنوقت «توضيح واضحات» اين آگهی بامزه، احتمالا ً چنين چيزی میشود: پليس «بد» كه برای جريمه سراغ اين اتومبيل آمده، با ديدن راننده بسيار زيبای آن (كه لابد بخشی از زيبايیاش را مديون همان لوازم آرايش است)، دچار همان نوع بهت و حيرتی شده است كه يك پسربچه از ديدن - مثلا ً - اتومبيل روياهايش، گرفتارش میشود. اما حاشيه ديگر اين آگهی، مقايسه شباهتهای آن با يكی از آگهیهای اتومبيل ب.ام.و است؛ در آن تبليغ، مردی بزرگسال، با ديدن مدلی از ب.ام.و در ويترين نمايشگاه، «تبديل» به پسربچه متحيری شده كه انگار يكی از آرزوهای دستنيافتنیاش را در برابر خود میبيند.
*
4 comments:
salam, man asheghe in tablighaaye por az fekram, makhsoosan vaghti ke koli fekr mikonam va be chizi nemiresam bad ke tozihate shoma ro mikhoonam kheyyli baram hayajan angize... va zanoo zadan dar bararbare hooshe taraheshoon.
سلام اقاي اولدفشن عزيز
همونطور كه خودتون فرموده بوديد، اين تبليغ مربوط به صابون لوكسه! من بعد از يه جستجو تو گوگل، اين صفحه رو پيدا كردم (البته شايد خودتون هم ديده باشيدش! اصلا به من چه؟!!!)
http://www.print.duncans.tv/2008/lux-soap-for-power-of-beauty/
اين روزها قيافه ي من هم شبيه همين بچه است. اما مشكل اينجاست كه جرات ندارم دستم را دراز كنم و ... و نمي دانم بايد خوشحال باشم يا حسرت زده ؟ و ديگر سپاس از حضور خوشايندتان با احترامات فائقه
خوب بود
Post a Comment