Monday, June 23, 2008

Advertising as ART - 237

گاهی‌وقت‌ها همه رمزوراز يك شعبده ممكن است در تختی شيشه‌ای خلاصه شده باشد، كه از شدت تميزی و شفافيت اصلا ً ديده نمی‌شود: آگهی يك مايع شيشه‌پاك‌كن.
*
توضيح: چندی پيش، وقتی آگهی پرحاشيه پلی‌استيشن را در اين‌جا منتشر كردم، تذكری رسيد كه آن آگهی چندان تازه نيست؛ و ابراز نگرانی شده بود كه انگار آگهی‌ها دير به دستم می‌رسد. خب البته آن آگهی تازه نبود، اما معنايش اين نيست كه آگهی‌ها را دير می‌بينم؛ واقعيت اين است كه تازه‌ترين تبليغات، در همان روز انتشار در اينترنت، به مجموعه‌ام افزوده می‌شود. نگاه به كارهای ديدنی و كم‌ترديده‌شده گذشته هم – به‌ويژه وقتی كار تازه جذابی نيست – گمان نمی‌كنم كار نامعمول و ناخوشايندی باشد، اگرچه به هر حال، ترجيح و اولويت با معرفی كارهای تازه است. بنابراين، پس از اين هم ممكن است گاهی‌وقت‌ها، آن مجموعه بزرگ تورق شود و كاری تماشايی از يكی‌دو سال گذشته انتشار يابد؛ مثل همين آگهی شيشه‌پاك‌كن.

1 comment:

Anonymous said...

با سلام
تا جاییکه من اطلاع دارم و عکسهایی که از این تبلیغ دیدم ابن اگهی تبلیغاتی قرص وایاگرا می باشد

 
Free counter and web stats