Monday, March 3, 2008

Advertising as ART - 161

Child education society
calling for support

About 1 out of every 8 children in the world
is trapped In the most abhorrent
forms of child labour
Help us to give them a better life
*
انجمن آموزش كودكان
فراخوان برای پشتيبانی
*
بيش‌وكم يك نفر از هر هشت كودك ِ جهان،
گرفتار نفرت‌انگيزترين شكل «كار كودكان» است.
ياری‌مان كنيد تا زندگی بهتری برای‌شان بسازيم.
*
واژه شاهكار را لابد برای توصيف چنين كارهايی ساخته‌اند: تصوير ساده اما به‌دقت ساخته‌شده‌ای كه هم «كار كودكان» را نشان‌مان می‌دهد، هم محروميت از تحصيل آن‌ها را به‌خاطر كار كردن، كه سبب می‌شود آگهی «فراخوان برای پشتيبانی» از خودشان را هم سروته بر ديوار بچسبانند، و از چهره‌ گُنگ ِ خسته پرسش‌گرشان هم پيدا باشد كه ندانند حتی، چنين خطايی كرده‌اند. تبليغ‌سازان هندی، اين‌روزها انگار در عرش سير می‌كنند و همان‌جا كارت می‌زنند.
*
حاشيه: دوستی از من سوال كرده‌اند كه آيا واژه «تبليغ‌ساز» را خودم ساخته‌ام. راستش دلم می‌خواهد اين‌طور باشد، اما در اين لحظه به تمام ادبيات تبليغات به زبان فارسی دسترسی ندارم تا اين نكته را بررسی كنم كه پيش از اين هم از اين واژه استفاده شده است يا نه. خوش‌حال خواهم شد اگر دوستان ديگر تاييد كنند كه تاكنون آن را نشنيده و نخوانده بوده‌اند!

5 comments:

لاغر said...

تاييد می كنیم كه تاكنون آن را نشنيده و نخوانده بوده‌ایم

Anonymous said...

اوپس! ولی من متاسفانه این واژه رو شنیده بودم آقای اولدفشن عزیز . حالا گیرم که زیاد نه! اصلن به نظر من استفاده از واژگان هم به اندازه ساختنشان, حتی شاید بیشتر , مهم است. که یک ور شخصیت آدمها ادبیاتشان است... قبول ندارید؟

Anonymous said...

Oldestfashion jan,
I enjoy your website and in many cased I would have liked to go and check the actual source of the material you are using. I have put at least 3 times comments and asked you if you can put the source for the some of your posts previously but didn't have any luck to hear back from you. I am still very interested to know more about some of the works you present here and would like to know if there is a technical/copyright/personal issue that you don't put your sources for each post.

Sincerely,
Bahareh

Anonymous said...

کامنت قبلی غلط گرامری داشت! بی‌زحمت پاکش کن.



فقط می‌تونم بگم آفرین به این حسن انتخاب. این به قول خودت «تبلیغ» بی‌نظیره.

معمولا پست‌هایی که می‌فرستی رو می‌بینم و می‌خونم اما این‌یکی رو دیگه نشد با سکوت برگزار کنم.

ممنون

March 4, 2008 9:20 AM

Syavash Nosratollahie said...

منم نشنيده بودم

 
Free counter and web stats