Monday, January 21, 2008

دزد دوچرخه - يك

Photographer: Francesco Candidi
*
دوچرخه مهم است. دوچرخه تاريخ دارد. تاريخ دوچرخه، تاريخ خوشی‌ها و حسرت‌هاست- خوشی‌های كوچك و حسرت‌های بزرگ؛ دوچرخه يعنی كار و پا زدن و خستگی، دوچرخه يعنی كودكی و رفاقت و رهايی؛ دوچرخه گاهی انبوه يك ملت با كتاب سرخ كوچكی در جيب، دوچرخه گاهی يك آدم تنها با اندوه‌ كوچك عاشقانه‌ای در دل؛ دوچرخه يعنی آن آيين بزرگ كه صدها هزار آدم را به كنار جاده‌‌ها می‌كشد به هلهله و تماشا: دوچرخه يعنی توردوفرانس؛ دوچرخه يعنی نئورئاليسم؛ دوچرخه يعنی وسوسه هر عكاس. ... و دوچرخه يعنی همه آن‌چيزهايی كه قرار است از اين‌جا و آن‌جا «بدزدم» و بياورم تا نشان‌تان دهم، در اين بخش تازه.

3 comments:

Anonymous said...

و دوچرخه شاید به معنی لانس آرمسترانگ باشد و نبردش با سرطان آن طور که در کتابش نوشته:
Armstrong, Lance - It's Not About The Bike - My Journey Back To Life

Anonymous said...

یه زمانی همین یکی دوسال فکر کردم آرزوی گشتن با دوچرخه دور شهر, کشور, دنیا به دلم می مونه! چقدر پی اش بودم چندسال پیش برای این دور کشور چرخیدن....
یه چندوقتی هست باز دلم روشنه! نچ! نمیذارم حسرتش به دلم بمونه! یه روز با دوچرخه کلی همه جارو می گردم! آزاد آزاد و حتما یادم می مونه یک عکس برای شما هم بگیرم. قول ِ قول!

اون عکس در پاریس رو هم فراموش نکردم البته! دونقطه دی

Anonymous said...

سلام. مي گن نون دزدي خوشمزه تره! بهرحال من كه به ديدن پست هاي شما عادت كرد ه م!.به دزدي تون ادامه بدين . من هم باهاتونم!

 
Free counter and web stats