Friday, February 12, 2010

سه سال

اگر اين يادداشت را با عبارت تكراری «سه سال پيش در چنين روزی...» آغاز كنم، ترديدی ندارم كه نيمی از خوانندگان حساس اين وبلاگ را از دست خواهم داد؛ و شما تاييد می‌كنيد كه از دست دادن نيمی از خوانندگان، آخرين چيزی‌ست كه يك وبلاگ به‌مرخصی‌رفته به آن نياز دارد (و اگر می‌بينيد كه به از دست دادن فقط نيمی از خوانندگان اشاره می‌كنم، به اين خاطر است كه از بخت بلند من و در زمان انتشار اين يادداشت، آن نيمه ديگر در سفر به سر می‌بَرَد!). اما خب، واقعيت اين است كه سه سال پيش در چنين روزی - بيست‌وسوم بهمن، اين وبلاگ بنا نهاده شد تا يك «آقای ازمُدافتاده»، گزارش روزانه‌ای از سرك كشيدن‌های خود در همه امور «عالم دنيا» در آن ثبت كند. حاصل اين سه سال، كارنامه‌ای‌ست كه از دوهزار و ششصد و شصت «پُست» تشكيل شده و گمان می‌كنم تعدادش آن‌قدر هست كه بتوان با ورق زدنش، درباره اين كارنامه قضاوت كرد. اما اگر در اين سومين سالگرد، چرخ‌های اين وبلاگ همان‌طوری نمی‌چرخد كه در دو سالگرد پيشين می‌چرخيد، اميد دارم دست‌كم اين يادداشت نشان دهد كه وبلاگ‌صاحاب، هم‌چنان همين دوروبر قدم می‌زند و هيچ‌جايی جز اين دوروبر ندارد كه در آن قدم بزند؛ و فعلا ً، فعلا ً، فعلا ً كارش اين است كه «فانوس»‌به‌دست به گوشه‌وكنار اين وبلاگ سر بزند و گاهی اين پيچ را سفت كند و گاهی آن مهره را روغن‌كاری... و آرزويش از اين قرار است كه خوانندگانش صبور و پاينده باشند.

59 comments:

فریده said...

آقای اولدفشن/از مد افتاده یا هر چی... تولد اینجا رو به شما نه، به خودم تبریک میگم

:)

مدِ از مد افتاده ی شما الان بیشتر از یک ساله که داره روزهای منو هیجان انگیز می کنه. کلی لبخند و کلی خاطره... مرسی

فریده said...
This comment has been removed by the author.
تامینا said...

به هر حال همچنان منتظریم.تولد سه سالگی الد فشن رو هم تبریک می گیم.:)

آرمان said...

این چند سال ارزش این را دارد که صبوری پیشه کنیم و آنقدر لحظات خوب با پستهای این وبلاگ داشته ایم که بتوانیم تا مدتها انها را مزه مزه کنیم و فانوس هم که جایگاه خود دارد.
متشکریم به خاطر این سه سالی که از وقت خود به ما بخشیدید حتی اگر تنها برای دل خودتان بوده است

Shokoofeh said...

من همین جا صبور بودنِ خودم را به اطلاع شما می رسونم
:-)

Aydin said...

منتظر شروع دوباره هستم
اگه «سه سال پيش در چنين روزی...» رو مینوشتی، باید آهنگ متنش رو هم
Time by Pink Floyd
میذاشتی که قابل تحمل میشد
همیشه شاد و سرخوش باشید

آذین said...

مبارک باشه
به خوبی و سلامتی.

Vahid said...

هیجا نمیریم ، همینجا هستیم
;-)

maryam said...

معلومه که منتظر می مونیم!

حواس پرت said...

نگران نباش. داریمت!
اگه کمک هم میخای درخدمتیم

Unknown said...

ما که مشتري فانوس روشن‌تان هستيم اولدفشن عزيز! تولد اين‌جا هم مبارک!

mahshad said...

من هی فکر کردم چند دقیقه که چندین خط بلند و بالا بنویسم در تقدیر و تحسین و تبریک و تشکر از اینجا و این حرف ها و این تصویرها..اما به گمانم همین مبارکه! ی ساده گویای همه چیز هست

شهریار said...

می آیم آرام,می نشینم آرام,منتظر می مانم,تا که در باز کنی بر رویم,دهمت شادمانه,لبخندی تحویل,تا نشانت بدهم,نروی از یادم,نروی از یادم


آقای اولدفشن عزیز,شاید باورت نشود اما این شعر, به محض اینکه صفحه ی کامنت را باز کردم تا تبریک بگویم بر آینه ی بدون جیوه ی ذهنم نقش بست,فی البداهه,تقدیم به شما و وبلاگ خوبت,تولد یکی از یادگاران وجودت در عالم دنیا مبارک باشد

untouchable said...

hich chiz lezat bakhsh tar az khondanet nist..
harchand fanoos ra bishtar doost daram..
paydar bashi.. hamishe

yek rss khan! said...

تا تولد 300 سالگی ات میخوانیم

Anonymous said...

مبارکه :)

آیه said...

دو سال پیش با اینجا آشنا شدم.خیلی اتفاقی.از این همه خلاقیت بهتم برد. بعد کارم این شد که اینجا را به دوستانم معرفی کنم .پارتنرم عاشق اینجا شد. عکس های اینجا گاهی والپیپر گوشی هایمان شد.

علیرضای اولد فشنی که سرش کم مو شده . عینک می زند و درون تنهایی دارد (یک آقای بلاگر باید به تخیل خواننده اش احترام بگذارد -حتی اگر موهای گیس کرده پرپشت و دید خلبانی داشته باشد!!!! پرواضح اسنت که از درون تنهایتان کوتاه نمی آیم ! )

امروز به احترام یک آقای از مد افتاده - یک علیرضای سر هم کلاه از سر بر داشته ام!!!

احمد said...

از مد افتاده بهترین ترجمه ای است که تا حالا برای Old fashion شنیده بودم. تولد وبلاگتان مبارک

Anonymous said...

پاینده باشید
الف

zapoolia said...

hamishe mikhunamesh vali avalin bare comment mizaram chon majbur shodam be monasebate tavalodesh va elame moze be onvane nime hanuz dar sahne eghdam konam

Anonymous said...

مبارک باشه

سعیده

زهرا said...

حتما آقای اولدفشن عزیز. فکر کنم همه صبر کردن و امیدوار بودن رو خوب یاد گرفتیم

لیلا said...

ممنون که همین اطراف هستید.....

Anonymous said...

بي صبرانه منتظريم ... با فانوس

Anonymous said...

مبارکه

Saberkhosravi said...

صبر تلخه ولی ایشالا به حلاوت آغازی دوباره شیرین میشه

کرگدن said...

حقیقتاً که با همین یک پست هم میشد قضاوت کرد در این سه سال چجوری نوشتید شما
این پست عالی بود
مخاطب رو وادار می کرد تا پایان بخونه

Mozhgan said...

salam khobi? manam mikham bade 3sal inja comment bezaram. 3sal ke inja tanha jaeiye ke dost daram hamishe biyam ...
age mishe ye e-mail be man bedid mikhay ye e-mail vasatun bezanam
mehrana1382@yahoo.com

شهاب said...

خسته نباشی آقای اولدفشن به خاطر این سه سال، خدا قوت

Anonymous said...

سلام تولد اينجا با كمي تاخير مبارك!.ما خيلي صبوريم چون شما ارزششو دارين.پايدار و پيروز باشيد
ارادتمند هميگشي

Anonymous said...

ببخشيد هميشگي

Unknown said...

سلام مرد همیشه مُد
خوشحالم از خواند و دیدن نوشته ها و عکسهات
هم اینجا هم تو فانوس
ایشالله همیشه ی خدا آسمون دلت صاف صاف باشه

Unknown said...

مي دونم كه مي دوني چقدر بهت عادت داريم
روزمون بي تو شب نمي شه

دوست دارم
دوست دارم
دوست دارم

خانم ثابتی said...

این سه سالگی رو باید به تو تبریک گفت یا به خودمون که توی این وانفسای شلوغی و آدم های خیلی خیلی زیاد ، این گوشه ی دنج و این آدم یکی یک دونه و متفاوت را پیدا کرده ایم.
فراموش نکن توی ظاهر این آقای اولد فشن ، یک آقای اووف خیلی خیلی دوست داشتنی و قرمز همیشه داره نفس می کشه.

Farideh said...

Happy birthday Old Fashion

زن زمانه said...

از سال اول همراهت نبودم
تقریبا دو سالی هست که عاشق اینجام
تولد دوباره تون مبارک

Anonymous said...

باسلام
ضمن تبريك سه سالگي
مطالبي از وبلاگ شما مهمان امروز سايت گل‌آقاست
http://golagha.ir/news/?ty=13&id=3838

Unknown said...

اینهم یک خسته نباشید گل آقایی برای چرخیدن چرخ های اینجا..شاید

http://www.golagha.ir/news/?ty=13&id=3838

nilaa said...

ما پاینده ایم!

شاغلام بازيافت شده said...

چه باكلاس !!

طناز said...

اینجا یکی از جاهای مورد علاقه من! مهم نیست که کی به کی بروز به شه، حتی خوندن پستهای تکراری هم برام جذاب

زهرا said...

سلام
دیدن و چشیدن سایت شما 1 سالیه که به من حظ زیادی داده.
پاینده باشید

ساقی said...

خدا رو شکر می کنم که سایت شما رو پیدا کردم . یک فضای خاصی داره که به آدم آرامش می ده ...یک انرژ ی کاملا مثبت و دوست داشتنی در اون موج می زنه

Anonymous said...

موفق باشید
2660 تا پست؟

تولد سه سالگی بلاگتون مبارک
خیلیه اینهمه پست
چقدر خوبه خواننده های پر و پاقرصی داشته باشه یه بلاگ

sepide said...

man avalin bare ke inja miam vali motmaenan bazam miam..... webeto kheili dust daram jenabe old fashion..... mikham belinkamet.... begu ba che esmi????

ماتیک said...

سه سالگی اش مبارک!
من همین چند دقیقه پیش با وبلاگتون آشنا شدم. هنوز بقه پستها رو نخوندم.
مطمئنا" باز هم میام. چون کلیشه ای نبود!

Anonymous said...

سعی کن از جزیره تون خارج نشی! تو ذهن من جزیره ای ساخته شده از کسایی که کارشون رو خوب انجام می دن ، نه ضعیف یا حتی قابل قبول ، خوب، خوب و خوب.تا این لحظه عادل فردوسی پور- بزرگمهر حسین پور- استاد شجریان و اولد فشن اونجان.

:)
موفق باشی

حسین نوری said...

تولد سه سالگی مبارک
ما که از اینجا نمیریم
همیشه شاد باشید

بنفشه خاتون said...

این وبلاگ و صاحبش انقدر عزیز و دوست داشتنی هستند که ما هر هفته به اون سر بزنیم حتی اگر تغییری نباشد.پاینده باشید

? said...

Mr.Old Fashion
terekounditu in se sal, umadam site daneshgah dashtam posteto mikhundam ke didam ham nafare samte rastim hamnafare samte chapim daran hamin posto mikhunan,global shoD!Congrat

soha said...

khaste nabaashi aaghaa

ارغوان said...

دلمون گرفت پس کی میاین ؟







تبریک واسه این بچه سه ساله!

Ahoo said...

من از بودن شما در وبلاگستان خوشحالم.

Fateme said...

I wish
I really really..............
how much I feel fresh , sad or happy when I jus come here.
Thanks

misagh said...

ساده بگویم همان جمله ی شاهکاره آنتوان آرتو می شود:

من نمی نویسم بلکه کلنجار رفتن های نوشتن را شرح می دهم،کلنجار زاده شدن را....

misagh said...

ساده بگویم همان جمله ی شاهکاره آنتوان آرتو می شود:

من نمی نویسم بلکه کلنجار رفتن های نوشتن را شرح می دهم،کلنجار زاده شدن را....

nilaa said...

بابا پس کی میاد این ور! من نمیتونم اون ور کامنت بذارم!

shanbe said...

قسمت چهارم(آخر) ، سفر با هواپیما
در سفرهای هوایی سرگرمی های متنوعی وجود دارد. یکی از انواع سرگرمی در هواپیمای ایرباس آن است که بعضی از افراد پس از گذشت زمانی از شروع پرواز و بررسی آماری ! دیگر مسافران ، اشتباها در صندلی ردیف های دیگر هواپیما می نشینند و پس از تذکر فرد کناری عذرخواهی کرده و در همان جا سکنی می گزینند. در آخر پرواز هم با جملاتی همچون : شماره تلفن ،آدرس ایمیل، LOVE، عزیزم و ... از هواپیما پیاده می شوند!
اما سرگرمی در هواپیمای توپولوف تفاوتی بس اساسی دارد . در این هواپیماها افراد در گوشه ای به آرامی نشسته و به زندگی پس از مرگ فکر می کنند !
نکته: بر طبق تحقیقات میدانی بعمل آمده ، یکی از سرگرمی های مشترک بین مسافران هواپیماهای توپولوف و ایرباس زدن زنگ مهماندار است!!
هدف سفر: بطور کلی هدف از این گونه سفرها آشنایی با فرهنگ و سوابق تاریخی کشورهای دیگر است. از جمله مکانهای تاریخی ، می توان به سواحل تاریخی آنتالیا ، دبی ، تایلند ، بالی، وارنا و ... اشاره کرد! در این گونه سفرها مسافران معمولا در ساحل نشسته و برای آشنایی با فرهنگ مردمان دیگر کشورها ، ساعت ها به مردمان آنها خیره می شوند! و در آخر با زبان بی زبانی برای دریافت اطلاعات بیشتر از تاریخ تمدن و فرهنگ مردمان آن سرزمین ، آنها را شب به مهمانی دعوت می کنند!!
دیگر سرگرمی های این افراد امتحان انواع دلسترهای بهنوش آن کشور است تا میزان کیفیت آنها نسبت به محصولات مشابه داخلی سنجیده شود.
قسمت اول ، سفر با سواری
قسمت دوم ، سفر با اتوبوس
قسمت سوم، سفر با قطار
http://shahriar.blogspot.com

آیه said...

نوشته شما را که خواندم دو گوشه لبم به نشانه عدم رضایت پایین افتاد. نمی دانم این چه بیماری ویروسی و خطرناکی است که بلاگر های تاپ نویس و حرفه ای ما را دارد دچار خودش می کند.

باور نمی کنم که قرار باشد همینجوری دست روی دست بگذارید تا کی بخت مساعد شود.

من ناراضیم آقای علیرضای سرهم . اعتراض دارم!

 
Free counter and web stats