هيچ بازار نديدهست چنين كالايی
1912.4.14
*
آگهی يك موسسه خدمات عينك طبی، كه مدعیست يك بينايیسنجی و يك عينك خوب (بیشك مثل چيزی كه خودشان ارائه میدهند) میتوانست ديدن كوه يخ را ممكن كند و مانع فاجعه كشتی تايتانيك شود. اگرچه كسانی كه عقل را بهتمامی در برابر خيال قرار میدهند (يا برعكس) به اين آگهی ايراد گرفتهاند كه مشكل تايتانيك اين نبود كه خدمهاش كوه يخ را نديده بودند؛ بلكه مشكل اين بوده كه تايتانيك چنان بزرگ بوده كه نتوانسته كوه يخ را دور بزند. البته خوشبختانه گمان نمیكنم از آن كسان ايندوروبر زياد داشته باشيم: خوانندگان اين وبلاگ نشان دادهاند (يا قرار است بهزودی نشان دهند) كه هوادار سرسخت خيالپردازی هستند؛ اگرچه الزاماً آن را در برابر عقل هم قرار نمیدهند. بعله! اين وبلاگ، چنين خوانندگان اهل تخيل و در عين حال عاقل و همزمان «باحال»ی دارد.
*
dvertising Agency: Grey, Tokyo, Japan
xecutive Creative Director: Masayoshi Soeda
ssociate Creative Director / Copywriter: Kei Oki
Senior Art Director: Takeshi Iwamoto
isual Director: Takashi Taniai /Hydroid
ublished: February 2011
6 comments:
yadam miyad ke yebar gofte boodid az kalameye "ba hal" khieli badetoon miyad :)
تا اونجا که من یادم میاد. مقصر دیدبان کشتی بود که به جای دیده بانی حواسش رفت پیش قناریا دیگه. اینجور شد که ندید کوه یخ رو. من فکر کنم با این عینک وضوح کار البته بالا میره. :-)
خب، من هنوز هم آن كلمه را دوست ندارم؛ به همين خاطر است كه با انبر «گيومه» آن را در دست گرفتهام!
به نظرم فوق العاده است.
اما نمی دانم که مردمان آن طرف حوصله فکرکردن را به آگهی های این شکلی را چقدر دارند. منظورم مخاطب عام است
شاید هم این جور آگهی ها فقط یک جور افه کار هنری باشد. البته نمی دانم
فقط این را می دانم که مشتریان ایرانی معمولن این جور کارها را نمی پسندند
دیگه ب هرحال صوبت از آدمای خیال پردازُ باحالِ انبردستی شد، گفتیم اعلام حضور کنیم
ضمن اینکه وبلاگ صاحاب خدا قوت
بعله که دارد
Post a Comment