Monday, September 29, 2008

هيچ بازار نديده‌ست چنين كالايی - سيصد و دو

John Lennon without his sunglasses
Eyewear helps identity
*
يك عينك‌فروشی، به كمك تصوير كم‌ديده‌شده‌ای از جان لنون ِ فقيد ِ گروه «بيتلز» كه در آن، عينك بر چشم ندارد، به تاثير عينك بر ساختن هويت برای آدمی‌زاد اشاره می‌كند. اما به نظر می‌رسد كه اين توضيح واضحات، بدون ديدن تصويری از لنون با عينك پرآوازه‌اش، و فراهم كردن امكان مقايسه، كامل نيست.
*
پی‌نوشت (شش ساعت پس از انتشار يادداشت اصلی): خوانندگان ارجمند می‌دانند كه هر وقت «گاف»‌ی از من سر زده، ترديدی در پذيرش و ثبت آن در همين صفحات نداشته‌ام. در مورد اين آگهی، از همان ابتدا ترديد داشتم كه آيا تصوير بالا، از آن ِ خود لنون هست يا نه؛ اما در زمان انتشار «پست»، بنا را بر آن گذاشتم كه اين، عكس ناشناخته و ديده‌نشده‌ای از اوست و تعبير را هم بر همان اساس بنا كردم. اما پس از دريافت دو نظر، كه تصوير را متعلق به لنون نمی‌دانستند، و نگاهی به چند منبع فرنگی، حالا تعبير ديگری هم به تعبير قبلی اضافه می‌كنم و قضاوت را به خوانندگان می‌سپارم؛ خود من، امتناعی در پذيرش تعبير دوم ندارم.
تعبير تازه، با فرض اين‌كه تصوير از آن لنون نيست، چنين چيزی می‌‌تواند باشد: جان لنون، بدون عينكش، كاملا ً بدل می‌شود به يك آدم ديگر، كه فقط چهره‌اش شباهت‌هايی با چهره جان لنون دارد!
*

8 comments:

Anonymous said...

اين جان لنون نيست
اگهي مي خواهد بگه كه لنون بدونه اينك اصلا شباهتي با خودش نداره

Anonymous said...

تصویر روی پوستر جان لنون نیست اصلا

Ms.S said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

به نظر من هم تعبیر دوم درست تر است
به عبارتی این عینک هست که جان لنون را جان لنون کرد

Anonymous said...

من چرا عينك رو اونجوري نوشتم؟؟!!!!!!!
واقعا اشتباه لپي و مهلكي بود!!!
از بس هول بودم بگم اون جان لنون نيست!

the one like everyone said...

خب اگه اجازه داشته باشم میخوام بگم فکر کنم منظور این بوده که هویت (نماد) جان لنون همون عینکش بوده و بس

Anonymous said...

با سلام
چه زیباست بلاگ شما !
واقعا ارزش داشت که 2 ساعت آن را به سمت عفب ورق زدم ... و متوجه به کمال رسیدن آن شدم
موفق باشید
در ضمن از ابتدا معلوم بود که عکس متعلق به جان نیست... بیشتر شبیه فررا بازیکن چلسی می باشد

Anonymous said...

در تاييد دوستان يك لينك از يك عكس بدون عينك جان لنون را مي گذارم :
http://www.malecelebritywallpapers.com/wallpapers/John_Lennon/John_LennonUZAi.jpg

به نظر من هم تعبير درست اينه كه جان لنون بي عينك يه آدم بي ربط و غريبه اي مي شه

 
Free counter and web stats