Saturday, May 10, 2008

Advertising as ART - 197

Things are easier with a great memory
New DataTraveller 8GB

*
با يك حافظه قوی، همه‌چيز آسان‌تر می‌شود.
*
توضيح واضحات: آقای شاندرمن تلفن همراه ندارد. پای صحبت خودش كه بنشينيد می‌گويد از اين «قرتی‌بازی»‌ها خوشش نمی‌آيد. اما دليل اصلی‌ پرهيزش را از من بشنويد كه مشاراليه خودش هم می‌داند كه هرگز نخواهد توانست كار كردن با آن را بياموزد. خب در اين‌صورت من مجبورم با يكی از خوانندگان ارجمند مثال بزنم. بياييم فرض كنيم كه يكی از خوانندگان رفته است بانك تا فيش صدوپنجاه هزار تومانی تماس‌هايش با تلفن همراه‌ را پرداخت كند. از بخت بد، سارقی به همان بانك دستبرد می‌زند و می‌گريزد. اما همان خواننده ارجمند كه چهره تبهكار را برای لحظه‌ای ديده است و «حافظه فوق‌العاده‌ای» هم دارد، با پليس در چهره‌نگاری سارق همكاری می‌كند و چنان تصوير دقيقی از او می‌سازد كه در كم‌تر از يك روز، دستگيرش می‌كنند. اما اين خواننده گرامی نبايد تصور كند كه اين آگهی در پی تبليغ حافظه خود اوست. هدف اين آگهی، متقاعد كردن شما برای خريد نوعی «حافظه جيبی هشت گيگابايتی» است.
حاشيه: اما خوانندگانی كه چنين حافظه فوق‌العاده‌ای ندارند، نگران بازداشت ساير تبهكاران شهر نباشند؛ نودوپنج درصد آن‌ها عادت دارند كه تلفن همراه خود را در صحنه جرم جا بگذارند و با اولين «پرينت» مكالمات، در كم‌تر از نصف روز گير بيفتند؛ با چنين ميزانی از هوش تبه‌كاری، كارشناسان ادبيات بهتر است به دنبال دلايل پيچيده‌ای پيرامون فقدان «ادبيات پليسی» در اين جغرافيا نگردند؛ مگر آن پنج‌درصد باقی‌مانده مجرمان، همت كنند و آستين بالا بزنند و تكانی به اين عرصه مهم از ادبيات بدهند!

3 comments:

Anonymous said...

سلام
می خواستم بگم که:
اعتراضنامه برای تغییر نام خلیج فارس که یادتون هست. الان 669727 نفره. گفتم یه کاری بکنم تا شاید 1 میلیون بشه .
حالا اگه دوست دارید ( تاکید میکنم : اگه دوست دارید ) کد زیر رو توی وبلاگتون بذارید تا یه نوار باریک گوشه راست - بالا ظاهر بشه تا کاربرانتون اگه رای ندادن ، برن رای بدن مثل این صفحه:
http://epark.ir/sign/index.htm

این هم صفحه ای که کد توشه :

http://epark.ir/sign/defend.htm

حالا خودتون می دونید .
ولی اگر خواستید و یا حتی نخواستید بزارید ، لطفا این کد رو به دوستان دیگتون پیشنهاد بدید تا توی وبلاگشون بزارن.

خیلی ممنون

چند روز پیش هم یه کامنت گذاشتم .و بابت پست هاتون تشکر کردم. ولی هر چی بگم کمه.من علاقه خاصی به این تصاو.یر که میزارید دارم.
با هم ممنون

فعلا خداحافظ

Ehsan said...
This comment has been removed by the author.
Sir Hermes said...

بعله خب دلیل تاخیرتان را همین امروز دیدیم و کیف کردیم. از این که بعد از مدت ها ایده بر جذابیت صورت آقایان و خانم های بازیگر و البته سفارش آگهی ناگزیر، چربیده بود. کیف کردیم از این که مدت ها بود طرح جلد دلیل تاخیرتان، این همه مجذوب مان نکرده بود. حتا همان دو کلید و پریزی که گنجانده بودید. ایده ی ریموت «کنترل» هم که معرکه بود برای خودش. امروز ظهر اتفاقن آقای روی جلد را دیدیم که داشت نهار می خورد. قصد داشتیم برویم به ایشان بگوییم این به ترین تصویری بود که از شما روی جلد جایی آمده بود. نگفتیم. یعنی طفلک داشت با خیال راحت نهارش را می خورد. چه کاری بود بپریم وسط از شما تعریف کنیم. گفتیم می آییم همین خانه ی خودتان آقا!ـ

 
Free counter and web stats