Monday, July 16, 2007

هنر مفهومي

"Grater Divide" (2002), by Mona Hatoum
*
روزي كه آقاي اولدفشن مانيفست بسيار شخصي‌اش در مورد ضرورت وجود كمي «نمك» در آثار مفهومي را در اين صفحات منتشر كرد، گمان نمي‌برد كه نتيجه منطقي ذائقه‌ هنري‌اش، محشور شدن دائم با وسايل آشپزخانه باشد. نكته ديگر اين‌‌كه، اثر بديع خانم منا حاتوم، راه مي‌گشايد براي تحليلي بس مخاطره‌آميز پيرامون چوني و چرايي بازآفريني وسايل آشپزخانه در هيئت اثر هنري توسط يك خانم هنرمند و علل آن. اما هر راهي كه گشوده مي‌شود، ضرورتي ندارد كه آقاي اولدفشن تمايل (و در مواردي مثل اين: جرات) داشته باشد كه در آن طي طريق نمايد. همه اين‌ها را گفتم تا گفته باشم كه خانم منا حاتوم فلسطيني‌تبار، هنرمند بزرگ و درجه‌يكي هستند

2 comments:

Anonymous said...

:D
delemun baraye doniaye kuchaketan tang shode ha!

Anonymous said...

اين پاراوان رنده‌اي با اين همه منفذ براي اون دسته آدمهاي كنجكاو -بخوانيد فضول-مناسب است كه علاقه‌مند هستند اتفاقات آن سو را ببيند!

 
Free counter and web stats