Monday, September 3, 2007

Graphic Design: Packaging 01

يك. اگر مناديان و هواداران «تينكينگ آوت آو د ِ باكس»* بخواهند نمونه‌اي درخشان از اين شيوه نگاه به مسائل و حل آن‌ها (اين‌بار در عرصه گرافيك) به كارنامه نظريه مورد علاقه خود بيافزايند، توصيه مي‌كنم همين حالا بر تصاوير بالا كليك كنند و آن‌ها را در اندازه بزرگ‌تر، در فولدري امن ذخيره سازند
دو. طرح ليبل‌ مواد شوينده، سال‌هاست كه از الگوهاي كم‌وبيش واحد و مشابهي پيروي مي‌كند، البته اگر بخت يارمان باشد، در ميان همان‌ها هم، بي‌شك مي‌توان طرح‌هاي بسيار زيبايي ديد. اما طرحي كه قصد كرده باشد برق از سرمان بپراند، قطعاً بايد الگوها را فراموش كند و به چيزي بينديشد كه جايي بيرون از چارچوب‌، منتظر كشف شدن ايستاده است- ايده‌اي متهور، كه با كنار گذاشتن تصوير و تصويرسازي‌هاي مرسوم، شعارهاي تبليغاتي به‌دقت طراحي شده مربوط به هر محصول را تبديل به عنصر اصلي (يا تنها عنصر) طرح كند و با استفاده از تايپوگرافي و رنگ، نمونه‌اي مثال‌زدني به جاي بگذارد، تا علاوه بر حل سرافرازانه يك مسئله، افق‌هاي حرفه را هم گسترش دهد و آن را از درجا زدن پشت مرزهاي انجماد برهاند
* Thinking out of the box
*
حاشيه: حالا كه صحبت از شعار تبليغاتي مواد شوينده شد، آقاي اولدفشن بي‌مناسبت نمي‌بيند به شعاري اشاره كند كه چند سال پيش بر ليبل يك مايع ظرفشويي ايراني ديده بود: «دوست با ظرف شما، مهربان با دست شما». و نكته بامزه اين بود كه عليرغم ادعاي مهرباني با دست مصرف‌كننده، بر روي ليبل طرف ديگر محصول، با حروف بسيار كوچك، به همان خريدار توصيه شده بود كه: «بهتر است از دستكش استفاده كنيد»، و كسي در تمام آن شركت – از صدر تا ذيل – متوجه تضاد مفرح آن شعار و اين توصيه نشده بود

1 comment:

ژرفا said...

وقتی خلاقیت با سادگی همراه می شود، نتیجه شگفت انگیز است. خیلی خوب بود :)

 
Free counter and web stats