Friday, October 15, 2010

اين بخش هنوز نامی ندارد: ويژه عصر جمعه

آخرين بار شش روز قبل از حادثه معدن سن حوزه در كوپياپوی شيلی بود كه معدن‌كاران درباره ايمنی محل كارشان به طور جدی به «مقامات» هشدار داده بودند؛ اما معدن سن حوزه و ساير معدن‌های صحرای آتاكاما، تاريخچه‌ای طولانی از اين هشدارهای بی‌ثمر و اعتراض‌های بی‌پاسخ دارند- به همين خاطر است كه وقتی گزارش‌گر راديوی بالينی هنگام گفت‌وگو با آقای كارشناس، يادآوری كرد كه رئيس‌جمهور شيلی سباستين پين‌يرا تاكيد كرده كه پس از اين سخت‌گيری‌های بيش‌تری در مورد ايمنی معادن به عمل خواهد آورد، كارشناس سردوگرم‌چشيده، تمام تجربه خود را در كلامش منعكس كرد و بی‌درنگ پاسخ داد: «كام‌آآآآآآآن!»؛ يعنی: اين‌قدر ساده نباش آقای گزارش‌گر!
*
آقای پين‌يرا همان آقای محترمی هستند كه هنگام نجات معدن‌كاران، جلوتر از همه ايستاده بود و جلوتر از همه آن‌ها را در آغوش می‌گرفت و مطمئن بود كه چند ساعت بعد، در يك‌جور روابط عمومی بی‌هزينه، عكسش در صفحه اول بسياری از روزنامه‌ها منتشر خواهد شد؛ البته آقای رئيس جمهور در اطمينان خود اشتباه نمی‌كرد. اما اگر آن روزنامه‌ها، ترجيح دادند كه عكس آقای پين‌‌يرا را چاپ كنند، اين وبلاگ‌صاحاب در يك‌جور تقسيم كار بين‌المللی، می‌خواهد چند عكس از خانواده‌های معدن‌كاران را در آن لحظه‌های نجات منتشر كند؛ آدم‌هايی كه نام‌شان را كسی نمی‌داند- اصلاً مگر نه اين‌كه اين بخش هم هنوز نامی ندارد!

5 comments:

asalmehr said...

سلام از نوشته ها و عکس های اینجا خیلی خوشما آمد. اشکالی ندارد اگر بعضی عکس ها را سیو و شاید در وبلاگم استفاده کنم؟ البته اگر شمااجزه دهید. تشکر

asalmehr said...

راستی برای این پست عنوان انتظار بد نیست...

مریم said...

نتتون عالی بود...
نگاهتون رو دوست میدارم و جایی باید تشکر میکردم...
چه خوب که اینجا تشکر کنم
ممنون

ICE said...

خیلی عکس های خوبیه...هم غم و نگرانی توشه هم خوشحالی..مرسی..بی اجازه در فیس بوک شیر شد

VivaLaVida said...

چه "هنوز" طولانی ای

 
Free counter and web stats