Saturday, March 31, 2007

Advertising as Art - 7

ششم فروردين (برابر با بيست‌وششم مارس)، خانمي در وبلاگ خود، به دستاوردش از "سه‌چهار روز چرخیدن در خطه‌ سرسبز شمال وطن گرامی دق‌آور" اشاره كرده بودند، كه بخش عمده‌اش چنين بود: "کاش می‌شد یک جاروبرقی بزرگ داشته باشم، و همه‌ دشت‌ها را، دریا را، جنگل‌ها را، همه‌ همه‌ زمین را از شر این همه آشغال و نخاله و کیسه‌های پلاستیکی سیاه‌و‌سفید و بطری‌های لعنتی نوشابه و پوست پرتغال‌های حال‌به‌هم‌زن، خلاص کنم" (اين‌كه ايشان، پرتقال را نوشته‌اند پرتغال، به حساب شدت عصبانيت‌شان بگذاريد). اما اين يادداشت را، كامنت به‌تاخيرافتاده من بدانيد بر آن نوشته: آگهي را يك گروه دوستدار طبيعت منتشر كرده است. نوشته متن آگهي مي‌گويد: "متاسفانه ساحل نمي‌تواند خود را پاك‌سازي‌كند". آگهي به مناسبت بيست‌وسه، بيست‌وچهار و بيست‌وپنج ‌مارس كه روز‌هاي (جهاني؟) پاك‌سازي طبيعت هستند انتشار يافته است، يعني درست در همان روزهايي كه اين خانم جوان در سفر خطه سرسبز شمال وطن گرامي دق‌آور بوده‌اند

2 comments:

__ said...

وای که من مرده و کشته ی این ادورتایزینگ های شما هم ها . این برای دوم بار گرافیست ٍ محترم .

و هان . یک چیز ٍ دیگر :
این غلط املایی گرفتن ها یکی از شاهکار های شماست :)

Anonymous said...

خیلی بدجنسید با این غلط املایی وحشتناک که از من گرفتید :P
این اولین بار نیست که از این اشتباهات می کنم. قبلا ها درسم بهتر بود :)
و چه عجیب که دقیقا وقتی در حال حرص خوردن بودم همچین مناسبتی بوده.
گرچه، تا اوضاع این وطن گرامی دق آور درست نشود، اوضاع آدمهاست منظورم، اوضاع طبیعت هم تعریفی نخواهد داشت.

 
Free counter and web stats