Friday, December 19, 2008

ماه پنهان است - شش

نه كه كم‌داشتن‌های‌مان كم‌ بود، ‌يكی‌ديگر هم آذين در دامان‌مان گذاشت. حالا ديگر خوب می‌شود ديد كه اين‌بار، باز يكی از آن «لوس‌بازی»‌های هميشگی‌اش نيست كه می‌نوشت «اين‌جا ديگر نخواهم نوشت» و می‌گذاشت و می‌رفت؛ اما چند هفته می‌گذشت و دل‌تنگ می‌شد و دوباره بازمی‌گشت- اين‌بار ديگر روشن است كه «لحظه»‌اش با هيچ نوشته تازه‌ای به‌روز نخواهد شد. خب، اتفاق آشنايی‌ست؛ هرچندوقت يك‌بار، يكی از ما، همه دليل‌هايش را از دست می‌دهد و دست از نوشتن برمی‌دارد و وبلاگش را به خاطره‌ها می‌سپارد. اما آن دلايل و اين اقدام، گاهی آن‌چنان شخصی و خصوصی‌ست كه حتی اگر شماره‌اش را در تلفن همراهت داشته باشی، باز ترجيح می‌دهی تماسی نگيری و حرفی نزنی (اصلا ً مگر چيزی هم می‌شود گفت؟) و فقط بكوشی كه دركش كنی؛ كاری كه گمان نمی‌كنم برای هيچ وبلاگ‌نويسی دشوار باشد!
*
يادت هست؟ روزی كه نخستين «ماه پنهان است» را نوشتم، كامنت گذاشتی كه «جای اين "ماه پنهان است" چه خالی بود آقای الدفشن عزيز». و من دارم فكر می‌كنم كه اگر اين «ماه پنهان» را نداشتم، كجا می‌توانستم بنويسم كه جای «لحظه» را هميشه خالی خواهيم كرد و از ياد نخواهيمش برد؛ اما هم‌چنان دل‌مان به سوسوی چنين اميدی خوش است كه آن اشتياق پرتب‌وتاب برای نوشتن هرگز خاموش نخواهد شد و روزی، دوباره، جايی ديگر، نوشته‌هايت را خواهيم خواند.
*
بگرد، موسيقی گوش كن، كتاب بخوان، فيلم ببين و دست‌كم دل من يكی را بسوزان كه صدها فيلم از «آقا داريوش» گرفته‌‌ام و فرصت نكرده‌ام ببينم‌شان!

3 comments:

Anonymous said...

همیشه شما را می‌خوانم و میبینم. از وبلاگتان لذت میبرم. چند وقتی هم هست که لینک شده اید. امیدوارم که هماره پایدار باشی الد فاشن عزیز:-)

Anonymous said...

bloget kheili bahale! man ke koli hal kardam... har ruz behesh sar mizanam;)

Anonymous said...

na shoma midooni man kiam,na man midoonam darbareye ki neveshtid! Amma bade in matlab nemidoonam chera delam bad joori gereft! be gamoonam in matn az del bar oomade bood.

 
Free counter and web stats