Saturday, October 17, 2009

اين بخش هنوز نامی ندارد - سه

AP Photo / A. J. Mast
*
خانم الينور اوستروم، نخستين زنی‌ست كه جايزه نوبل اقتصاد را به خانه برده. او لابد آن‌چنان درگير مطالعات خود در باب منابع و ذخاير عمومی و بهترين شيو‌ه‌های بهره‌برداری از آن بوده كه فرصت نداشته برای چنين روزی، عكس مناسبی از خود بياندازد و خب، برای يك عكس تازه، چه وقتی مناسب‌تر از روزی كه خبر دريافت جايزه را شنيده و شوق كودكانه آن آشكارا در چهره‌اش پيداست: دوشنبه دوازدهم اكتبر / بيستم مهر، بلومينگتن، ايالت اينديانا.
*
... و من چه‌قدر خوش‌حالم كه هيچ «نابغه»‌ای آن دوروبر نبوده تا پيش‌نهاد دهد كه از خانم اوستروم در برابر قفسه‌ای پر از كتاب (يا بدتر از آن، پشت يك ميز، در حالی‌كه قلمی به دست و كاغذی در برابر دارد) عكس گرفته شود تا عمق دانش ايشان، از درون يك عكس رسمی محكم يقه بيننده را بگيرد، مبادا كه شبهه‌ای در انتقال «مفهوم» رخ دهد. حالا، در فقدان بهجت‌اثر چنان «نابغه»‌ای، ما يك آدم معمولی مثل خودمان را در برابرمان می‌بينيم و اميدمان به آدم‌های معمولی - به خودمان - جان تازه‌ای می‌گيرد.

6 comments:

Mohammad said...

این بخش بدون نامت عالیه آقای اولد فشن. خیلی عالیه.

Prince said...

پسر تو شاهکاری!!! مرسی

شوكا said...

خوش به جالش. چه بامزه می خنده.

الهام - روح پرتابل said...

چقدر خانوم نازیه
آره اینجوری بهتره

صفا said...

عاشق این خنده های از ته دلم...بی صدا یا قهقهه مهم نیست...وقتی خنده آدم از ته دله یه اثر مسری هم داره....من الان دارم از خستگی میمیرم ولی با یه لبخند!!!! قیافشم خیلی ماهه!!میدونین از نظر متخصصین35% زیبائی به لبخند مربوطه وفقط 8% به دماغ!!پس رینوپلاستی نکنین فقط بخندین!

Unknown said...

ghesmate farsi ro khali khali khub ada kardid..merC!

 
Free counter and web stats