Monday, August 24, 2009

رازها و دروغ‌ها - يك

پوستر نامتعارف تازه‌ترين فيلم برادران كوئن، ارزش مقاومت‌ناپذير يك عكس «شناسنامه‌ای» داستان‌گو را ياد‌آوری می‌كند؛ عكسی كه يا يكی از لحظه‌های فيلم را بی‌كم‌وكاست ثبت كرده است و نشان می‌‌دهد، يا از «چيدن» نمايشی و معنا‌دار بازيگران در برابر دوربين عكاسی حاصل می‌شود- و اين عكس‌های گونه دوم، كه ديدن‌شان همواره اشتياق‌‌ و بی‌تابی ما نسبت به سينما را دامن زده است، در فضايی خلق می‌شود (و فيلمی پايان نمی‌پذيرد، مگر اين‌كه چنين عكس‌هايی خلق شده باشد)، كه در آن «چيدن»، «نمايش»، «معنا»، «داستان»، «بازيگر»، «عكس» و... «سينما»، مفاهيمی هستند كه اگر آدمی‌‌‌زاده‌گانی صبح‌ها چشم‌شان را باز می‌كنند، به خاطر زنده و باطراوت و رفيع نگه‌داشتن آن‌هاست كه باز می‌كنند...
*
اين نخستين بخش «رازها و دروغ‌ها»‌ست؛ و برای من تلاشی‌ست از سر ِ سردرآوردن از ضرورت و چرايی آن يك پاكت سيگار، كه دوست‌ دارم در خلوت تماشای فيلم‌ها در كنارم باشد- و اين تنها وقتی‌ست كه دوست دارم يك پاكت سيگار در كنارم باشد...

3 comments:

Unknown said...

واقعا عالی. کیف کردم چون خودم یه دیوانه سینما هستم
ولی جناب اولد فشن یه نکته بنظرم رسید که برام جالبه . هر فیلمی یه پیام اصلی داره که تو یک جمله خلاصه میشه و محتوای فیلم رو با زبان خاص بیان میکنه این جملات همراه توضیحات فیلم در سایت{ IMDB.com] امده من میگم هر فیلمی که شما اینجا میزارینش اون جمله متعارفش رو هم بذارین واشه ترجمه و تفسیر و بحث
نظرتون در این باره برام مهمه

sepehr said...

salam!bakhsheso jadido tabrik migam va az hamin weblogsahab khaste nabashi!rasti aghaye oldest fashion aziz dokhaniyate amele asliye saratane!

نیمما said...

در نگاه اول فکرشم نمیکردم این پوستر یه فیلم باشه.

 
Free counter and web stats