Saturday, September 12, 2009

نغمه‌های ماشين‌تحرير - پنجاه‌وپنج

ترجمه كنيد لطفا ً!

24 comments:

گریت بی گوشواره said...

ادمها فکر میکنند باهوشتر از دلفینها هستند چون خونه و ماشین میسازند و جنگ راه میندازند. و در مقابل تمام کاری که دلفین ها میکنند شنا توی اب و خوردن ماهی و بازی گوشی کردنه. و دلفین ها هم دقیقا به همین دلیل اعتقاد دارند که از ادمها باهوشترند

Anonymous said...

بیایید آینده خود را در روز قدس رقم بزنیم:

فراخوان: تظاهرات میلیونی ایرانی ها در روز 27 شهریور 88 (روز قدس) راس ساعت 9 صبح را باید به «روز سبز» تبدیل کنیم البته نه برای آزادی قدس بلکه برای آزادی خودمان. برای برادران و خواهرانمان که مظلومانه در زندان های جمهوری اسلامی شکنجه شدند و مخفیانه در قطعه 302 بهشت زهرا به خاک سپرده شده اند. برای نابودی خامنه ای و دارو دسته اش.

مکان: در میادین «هفت تیر»، «ولیعصر»، «ونک»، «صادقیه» و «انقلاب» بدون هیچگونه شعار دادن و یا نماد سبزی منتظر میشویم تا جمعیت به بیش از ده ها هزار نفر برسد و سپس همه نماد های سبز رو بالا ببرید و شعار های اعتراض آمیز سر دهید و به سمت «میدان آزادی» حرکت کنید.

دلایل شرکت در روز 27 شهریور: (1). روز قدس، روز نشان دادن اقتدار حکومت است و جنبه جهانی دارد بنابراین اگر آنرا به بزرگترین تجمع اعتراضی مردم (مانند نماز جمعه اعتراضی 26 تیر) تبدیل کنیم یعنی بزرگترین شکست جمهوری اسلامی و حتی نابودی آن است. (2). روز قدس یک روز حکومتی است و توسط تعداد زیادی از خبرنگاران پوشش میشود بنابراین «بسیجیان مخ Less» نمی تواند با مردم معترض برخورد خشونت آمیز کنند. (3). «رئیس جمهور موسوی» و «کروبی شیر دل» نیز صد در صد در این روز فراموش نشدنی شرکت خواهند کرد به همین دلیل قشر عظیمی از مردم نیز برای حمایت از آنها شرکت میکنند.

شب نویس said...

آدمها فکر می کنند باهوش تر از دلفینها هستند چون ما ماشین ها و ساختمان ها را می سازیم و جنگ هایی را آغاز می کنیم و غیره. در حالیکه تنها کاری که دلفین ها انجام میدهند شنا کردن در آب و خوردن ماهی و بازی کردن در محیط است.
دلفین ها باور دارند که آنها باهوش ترند دقیقا به همین دلایل! من که با دلفین ها موافقم!!!

نیما said...

خودبینی مسریه

به هیچی رحم نمیکنه حتا تو دلفین خاکستری شیطون

Naghme said...

آدم ها فکر می کنند از دلفین ها باهوش ترند چون که ما ماشین ها و ساختمان ها را می سازیم و جنگ راه می اندازیم و ... و دلفین ها تنها در آب شنا می کنند و ماهی می خورند و بازی می کنند. دلفین ها باور دارند که آن ها دقیقا به همین دلایل باهوش ترند

پرارین said...

قشنگ ترین نغمه ایی بود که اینجا خونده بودم
مرسی

shahrzad said...

ادميزاد فكر مي كنه از دلفين ها باهوش تره چون ماشين و ساختمون مي سازه و جنگ راه مي اندازه...و تنها چيزي كه دلفين ها انجام مي دن شنا كردن توي آب وخوردن ماهي و بازي كردنه. دلفين ها هم عقيده دارن كه از آدميزاد باهوش ترن...دقيقا به همين دلايل!!!

Rox said...

انسانها فکر میکنند که از دلفینها باهوشترند زیرا ما ماشین و ساختمان و جنگ ستارگان پدید می آوریم و تمام کاری که دلفینها میکنند این است که در آب شنا کنند، ماهی بخورند و بازی کنند. دلفینها نیز به دلایل مشابه با ور دارن که از ما باهوش ترند.

I AM said...

پس دلفین ها هم فکر میکنند!!! ه

سهیلا ف said...

انسانها فکر می کنند که از دلفین ها باهوشترند به دلیل اینکه ما ماشین ها و ساختمان ها را می سازیم و جنگ ها را شروع می کنیم و از این قبیل چیز ها... و همه کاری که دلفین ها می کنند شنا کردن در آب و خوردن ماهی و بازی کردن هست. دلفین ها فکر می کنند با هوشترند دقیقا به خاطر همین دلایل

مسعود said...

آدمیان گمان می برند از دلفین ها باهوش ترند؛ به این خاطر که می توانند اتومبیل بسازند و ساختمان سازی کنند و جنگ بیافروزند و ... در شرایطی که دلفین ها فقط می توانند در آب شنا کنند، ماهی بخورند و شیطنت کنند. دلفین ها هم اعتقاد دارند که از انسان ها باهوش ترند. دقیقن به همان دلیلی که انسان ها فکر می کنند

Shahab said...

آدمها فکر می کنن که از دلفین ها باهوش ترند چون ماشین و خونه میسازن و جنگ راه می اندازن و چه و چه و چه در حالی که دلفین ها فقظ بلدن شنا کنن و ماهی بخورن و بازی کنن. اینها دقیقا همون دلایلیه گه دلفین ها به خاطرش فکر می کنند از آدمها باهوش ترن.

مرضيه said...

مسئله اين است زندگي براي تمام موجودات غرقه در گمان بودن است.

Anonymous said...

ترجمه تحت الفظي اش اين ميشه:
من تو ام. تو مني. من خرم

Shahab said...

ما فکر می‏کنیم چون ماشین و خونه می‏سازیم و جنگ راه می‏اندازیم از دلفین‏ها باهوش‏تریم. دلفین‏هایی که فقط بلدند شنا کنند و ماهی بخورند و بازی کنند.
اتفاقا دلفین‏ها هم معتقدند به خاطر همین کارهاشون از ما باهوش‏ترند.

سبو said...

خلاصه هر كسي فكر ميكنه خودش باحال ترينه حتي حيوانات

امیرعلی said...

وقتی که به دلفینا نگاه میکنی میبینی دارن دوره خودشون می چرخن ، بازی میکنن ، ماهی می خورن و احساس میکنی از اونا باهوش تری ، وقتی که به دلفین هم به زندگی آدما نگاه میکنه اونم همینا رو میبینه میبینه ما دور خودمون می گردیم (کار میکنیم) با هم دیگه می جنگیم (ماهی میخوریم) بعد فکر میکنه میبینه از ما باهوشتره

یه خواننده said...

هر کسی دوست داره باهوش ترین باشه اما شاید این به قیمته به سخره گرفتن دلفینا (انسان ها) تموم می شه اما واقعا دلفینا با اینکه قرار نبوده با هوش باشن از ما ها باهوش ترن.

مهتاب said...

انسانها فکر می کنند از دلفین ها باهوش ترند، چون انسانها خانه و ماشین می شازند، جنگ راه می اندازند و ...، در حالیکه دلفینها فقط می تونند شنا کنن، بازی کنن و دور خودشون بچرخن! جالبه، چون اینها دقیقا همون کارهاییه که دلفینها ادعا می کنند به خاطر انجام دادنش از انسانها باهوش ترن

خانم ثابتی said...

و من فکر می کنم اولد فشن از همه باهوش تره چون در میانه ی ساختمان ها و اتومبیل ها و جنگ های به راه افتاده ، به آب فکر می کند وپنجره و عصر جمعه و بازی و ماهی و زندگی که فقط و فقط در کلمه و ترجمه ی خلاق معنایی اون ظهور و بروز پیدا می کنه.
.
راستی حال آقای اووف عزیز دل چطوره؟

thingamajig said...

May I ask a question?
...
Forget it, animals can not try to survive as human beings do... so humans are smarter, aren't they?

مصرف کننده said...

این عبارت جنگ رو انداخته تو جمله که مثلا با کلاسش کنه و نویسنده کنایه انتقادی تو جمله بندازه در حالیکه رد پای نویسنده رو بدجوری انداخته تو متن . خیلی با این تیکه اش حال نکردم .

اولدفشن said...

متاسفانه مجموعه‌ای از كامنت‌ها را
كه در پاسخ و پاسخ متقابل به يك كامنت بود
مجبور شدم حذف كنم. آن بحث ناخوشايند كه
بی‌پايان هم به نظر می‌رسيد، حاصلی جز عصبيت و
پرخاش و آزردگی نداشت، و باقی ماندن آن در اين فضا
به نفع هيچ‌كس نبود. از همه دوستانی كه درگير آن
بحث بودند درخواست می‌كنم كه نفس عميقی بكشند و
مشاجره را پايان‌يافته تلقی كنند. تشكر

خودم said...

har kas fekar mikonad hagh ba oost biyid baraye yek bar ham ke shode be ghazaya varoone fekr konid...

 
Free counter and web stats